بسم الله  الرحمن الرحیم

 

 

 

تشکیلات دانش آموزی مدارس بر اساس کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

نکته اول این نوشته جای کتاب رو نمیگیره و این نوشته خلاصه ی خیلی  کوتاهی از کتاب مفید است که برای تشکیلات دانش آموزی نوشته شده است.

نکته دوم هزینه خواندن این متن صلوات برای سلامتی حضرت آقا و صلوات و دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج)است .

تشکیلات چیه و اصلا به چه دردی میخوره خصوصا برای ما حزب اللهی ها

جواب این سوال اینه که اول از در قرآن آمده ید الله مع جماعه دست خدا با جماعت است  این یک نوع جماعت است و نوع دوم اینه که تمام کار های دنیا اگر با برنامه ریزی و تشکیلات جلو برود که همینطور است  خیلی زود تر و مفید تر صورت میگیرد. طبق کتاب انسان 250ساله نوشته حضرت آقا امامان بدنبال ایجاد یک تشکبلات عظیم و قدرت مند بودند، چرا تشکیلات با خود قدرت و سرعت و...می آورد.

کار تشکلاتی به نوعی ضرورتی برای حزب الله و اسلام است

در نوع زمانه وانفسا که دنیای مادی گرایی و ضد انسانیت دارد به طور کامل تشکیلاتی کار میکند  حزب الله نباید تشکیلاتی کار کند ؟؟؟ پیرو صحبت های قبلی کار تشکیلاتی باعث قدرت و سرعت و عظمت کار میشود .

دنیای مادی گرایی به ظدت از کار تشکیلاتی اسلام وحشت دارد چرا که میداند اگر مسلمین دست بکار تشکیلاتی بزنند جمهوری اسلامی تشکیل میشود سپاه و بسیج و... تشکیل میشود .

کار تشکیلاتی میتواند گره های بسیار زیادی رو باز کند

برای مثال کار تشکیلاتی مشکل اقتصادی و فرهنگی و... چرا که اگر امر به کاری کند همان اول اون کار رو با تمام و کمال انجام میگیرد.

خوب حالا وارد موضوع اصلی میشیم

کار تشکیلاتی دانش آموزی

کار تشکیلاتی دانش آموزی آن هم در مدرسه که شاید فضای مناسبی نداشته باشد و حتی مانع فعالیت بسیج و....بشود .راهش این است که با تمام وجود شروع به کار کنی و شاکله اصلی رو تشکیل بدی که این باعث کاهش آسیب پذیری و موفقیت در کار های انجمن اسلامی میشود.

بعد از اون باید وارد فعالیت ها شد که بهترین مکان نمازخونه یا کتابخونه مدرسه است اگر نشد حیات باز اگر نشد کلاس و....هر جور شده باید یک باشد تا اعضا جمع بشن و برای فعالیت هاشون صحبت و گفتوگو کنن.نکته ی بعد زمان هست که حتما باید در یک زمان در مکان اعضا جمع بشن مثلا برای هیِئت تو نماز خونه یا خواندن زیارت عاشورا و...فرقی نمیکنه که چه محفل مذهبی  باشد ولی حتما باید باشد و اعضا هم دیگر رو ببینن و صحبت کنن.

مر حله سوم عضو گیریه همون طور اول بحث گفتم  تعداد خود به خود قدرت میاره و اگر برای حق باسد که بهتر قدرت و نیرو و سرعت و....بیشتری میاره .

بحث بعدی انتخاب یک فرد به عنوان مدیر یا رهبر و حالا هر اسمی که میخواید بزارید ، نکته بعدی فردی که به عنوان رهبر یا مدیر و...انتخاب شده حتما نباید تنهایی تصمیم گیری کند خصوصادر مسائل مهم و کلان باید مشورت کنه با اعضا انجمن(بینهم شورا).

شخصی که به عنوان مدیر یا رئیس انحمن باید متمرکز مدیریت کند اگر متمرکز نباشد دچار بی نطمی و هدر رفت نیرو و...میشود.

نظم در انجمن به شدت مهمه چرا که بدون نظم کارها زمین میخوره و اگر انجام شود باکیفیت حداکثری نیست و اختلاف زیادی دارد.

مدیریت باید جهادی باشد دنیا از مدیریت کلاسیک خیلی ضرر خورده جرا که این میریت کشش حداقلی دارد ولی مدیریت جهادی در حوادث و... کشش حداکثری دارد و اگر حوادث نباشد که بهتر کارها خیلی بهتر و ... پیش میرود.

به کمک و هدایت الهی ایمان پیدا کنید.کار اگر برای خدا باشد رنگ خدایی میگیره و اگر رنگ خدایی بگیره کار بابهترین شکل انجام میگیره که میتوان با اذکار وتوکل ونوسل به اهل بیت این کاررو انجام داد.