بسم االه الرحمن الرحیم 

بافت انقلابی در مجموعه یا تشکیلات .از مهم ترین کار ها و کاربرد تشکیلات حفظ بافت انقلابی تشکیلات و گسترش آن است که اگر مبادا این بافت کم رنگ و یا از بین برود یکی از مهم ترین کارکرد ها تشکیلات از بین میرود و تشکیلات به طور کامل دچار یک آسیب بزرگ میشود.منظور از حفظ بافت انقلابی افراط گرایی نیست و نه تفریط گرایی ، مفاهیم انقلاب را میتوان از کلام امام خمینی و حضرت آقا و شهیدان بزرگ مثل شهید بهشتی ،شهید رجایی،شهید حاج قاسم سلیمانی و... آموخت .

مشخص کردن هدف و نوشتن کتاب . بی هدفی میشه گفت بدترین آفت برای تشکیلات است چرا که موجب سردرگمی نیرو ها و عقب افتادن کار ها میشود چرا که بی هدفی حتی ممکن است موجب گمراعی تشکیلات نیز بشود. نوشتن کلا چیز خوبیه حالا چه برسه به نوشتن کتاب که خیلی عالیه اگر برای خدا و تشکیلات باشد خیلی خیلی عالی میشود .نوشتن کتاب باعث میشود تا تمام فکر تشکیلات روی کتاب و یا برگه نوشته بشه و بمونه به عنوان تجربه برای افراد و یا تشکیلات دیگر .

برنامریزی عمومی و اصولی و کلان باشد . برنامه ریزی در تشکیلات خیلی مهمه چون نقش نیرو ها رو مشخص میکند و روی آینده نیرو ها و تشکیلات اثر مستقیم دارد پس باید اصولی و عقلانی باشد و کلان بودن تصمیم بر میگرده به رهبر یا مدیر ویا...تشکیلات که باید کلان فکر کرده و تصمیم بگیرد . عمومی بودن هم که باید برای همه یک نقشی داشته باشند و فعال باشند.تصمیم گیری بعد از هدف مهم ترین کار است چرا که ممکنه هدف گذاری کنیم ولی عمل و یا درست عمل نکنیم . در برنامه ریزی باید اولویت ها ،محدودیت ها و... مد نظر باشد.در ضمن تو برنامه حتما باید دقیق باشد تا سرعت و قدرت تشکیلات  بالا بره.

خارج نشدن از ریل قانون . قانون به شدت مهمه چرا که رعایت نکردن موجب بی قانونی میشود و بی قانونی یعنی آشوب .به طور کل باید گفت که تشکیلات باید یک سری قانون های داشته باشد و اعضا نباید از آن خارج شوند .

خون ویا نفس جدید باید وارد تشکیلات شود . اگر خون و یا نفس دید وارد تشکیلات نشود موجب میشود که اعضا و تشکیلات خسته و بی حال شود و موجب کم شدن انگیزه و سرعت و پایین اومدن کیفیت و کمیت عمکرد میشود که برای تشکیلات به شدت مضر است .

کنار گذاشتن اختلاف و دنبال وجه اشتراک نظرات . اختلاف اصلا چیز خوبی نیست مگر در جا های خاص اختلاف نظر در تشکیلات یک امر طبیعی است و یکی از نشانه های زنده بودن و رو به رشد بودن تشکیلات است. در مشورت ها و گفتمان باید به دنبال وجه اشتراک ها بود چرا که خود رائی خیلی بده و به قول معروف در مشورت تمام عقل های در جلسه درگیر موضوع میشود و باعث بهتر شدن تصمیم میشود.

کار موجب ماندگاری میشود . کار برای تشکیلات خیلی خیلی مهم است . اگر یک ماه در تشکیلات کاری انجام نشود آن تشکیلات بی حس وحال میشود و کم کم ازبین  میرود پس کار برای تشکیلات خیلی خیلی مهم است .

انعطاف پذیر بودن . انعطاف پذیر بودن خیلی مهم است و موجب بهتر شدن و بالا تر رفتن عملکرد میشود به طور ساده در مواقع خاص باید نیرو ها به طوری تربیت و آموزش داده شده باشند که عملکرد آنها 2،3ویا ...شود .

ممکن است رهبر ویا .... تشکیلات دچار خطا شود . به قول معروف ما که پیغمبر نیستیم ولی میتونیم میزان خطا رو کم کنیم ،چراکه خطا در تشکیلات بسیار حساس و مهم است و اگر این خطا بزرگ باشد و تکرار شود ممکن است تشکیلات را دچار وقفه و یا منحل شدن کند.

بر طرف کردن نیاز های مالی تشکیلات از طریق کار فرهنگی . نیاز مالی برای همه کار ها است ، همه کار ها از کوچکترین کارها تا بزرگترین کار ها نیاز مالی دارد  و اون فردی موفق است که با فکر و تدبیر  یک راه حل خوب برسد و آن را عملی کند . برای مثال فروش کتاب وبرگزاری کلاس های اموزشی و.... .